Club Historiek

Er was eens...is de aanhef van menig sprookje, en die eindigen steevast met ...en ze leefden lang en gelukkig en hadden vele kindertjes.

Zo ook het Stabelino sprookje dat zich afspeelde in Deurne.

Er was het echtpaar Theodoor STABEL - Maria Oudermans. En die hadden...13 kinderen (5 jongens en 8 meisjes).

Om zich te ontspannen werd in de jaren 50 een voetbalploeg gevormd, die uitsluitend bestond uit zonen, schoonzonen en neven: allemaal Stabels. Om beter te klinken werd dan "ino" aan de familienaam Stabel toegevoegd en was de Stabelino-naam geboren. Daarmee is het raadsel rond onze vreemd klinkende clubnaam opgelost.

In 1953 werd het volle ernst toen een heuse club werd opgericht. Na jarenlang en volgehouden gezaag bij het toen nogmalig nog zelfstandig gemeentebestuur van Deurne werd in 1974 groen licht gegeven tot het bouwen van een eigen clubhuis op het Ruggeveld in Deurne.

Eens dat clubhuis in 1975 gerealiseerd, gingen de pingpongballen aan het dansen. Het clubhuis bood immers de mogelijkheid om naast de voetbalactiviteiten nog iets anders aan te bieden. Dat "iets anders" werd pingpong en zo kwamen we aan de stichting op 26 augustus 1975.

De nieuwe afdeling groeide snel en na enkele jaren was er een gebrek aan de nodige ruimte, zodat dringend op zoek werd gegaan om aan dat euvel te verhelpen.

Vanaf 1980 konden we -gelukkig- meerdere dagen per week in de turnzaal van de parochiale basisschool H.Hart in de Frans Van Dijckstraat in Deurne terecht en bleven we dus actief in de buurt van onze geboorteplaats.

In 2006 werd, in samenspraak met de afdeling voetbal, beslist om tot een scheiding over te gaan in 100% goede verstandhouding en tot het oprichten van een volledig onafhankelijke vzw Tafeltennisvereniging Stabelino.

In 2009 sloot de club aan bij de Koninklijke Antwerpse Vereniging voor Vriendenclubs (KAVVV), waar, net zoals bij ons, competitie op een harmonieuze en recreatieve wijze (met nadruk op een vriendschappelijke sfeer) aan de leden wordt aangeboden.

Sinds het seizoen 2011/2012 beoefenen wij onze sport in het Sportcentrum 't Brieleke in Wommelgem. Met alle competitieploegen op dezelfde dag samen aan de slag, en beantwoordt zo volledig aan onze filosofie dat liefhebberssport sociaal, gezellig en niet elitair dient te zijn.